Uitleg Mijn Nieuwe Energie

Deze zaken kun je nu ook voortaan zelf online regelen:
1. Het doorgeven van je meterstanden
2. Het inzien van je verbruikshistorie
3. Het doorgeven van een verhuizing

Let op:
Voordat je gebruik kunt maken van jouw verbeterde klantportaal, vragen we je aandacht voor het volgende:

Je kunt inloggen met het e-mailadres dat bij ons bekend is, maar niet met je huidige wachtwoord. Dit is een extra veiligheidsmaatregel. Vraag daarom een nieuw wachtwoord aan door te klikken op de optie ‘Wachtwoord vergeten’ om je wachtwoord te resetten.

Je logt in op Mijn Nieuwe Energie en je gaat naar het kopje ‘Contract’ boven aan de pagina. Hier kun je naast ‘Contracten’ klikken op het kopje ‘Meterstanden’. Een andere optie is via de startpagina (Dashboard), naar beneden scrollen en onder het kopje ‘Snel naar:’ klikken op ‘Meterstanden’. Hier vul je je gegevens in en drukt op ‘Verzenden’

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en je gaat naar ‘Verbruik’ boven aan de pagina, hier kun je de historie bekijken van je verbruik. Dit kan per dag, maand of jaar. Ook kun je je verbruik, en de verbruikskosten downloaden via de knop naast het vakje ‘Filter op periode’.

Je dagelijkse verbruiksdata is niet automatisch zichtbaar in het portaal. Wil je dit wel graag inzien? Dan dien je in het portaal aan ons toestemming te geven om deze data dagelijks op te kunnen vragen bij jouw netbeheerder.

Nadat je toestemming hebt gegeven duurt het ongeveer 10 werkdagen voordat wij de data van de netbeheerder binnen hebben en kunnen weergeven in het portaal.

Voorbeeld: je bent bij ons gestart per 3 december en je hebt ons op 6 december toestemming gegeven om de meter dagelijks uit te lezen. We verwachten de eerste dagelijkse verbruiken vanaf ca. 16 december van de netbeheerder binnen te krijgen en in je portaal te kunnen tonen.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en je gaat boven aan de website naar het kopje ‘Contract’, op deze pagina kun je klikken op het kopje ‘Verhuizen’. Hier kun je je nieuwe adres opgeven, invullen wanneer de sleuteloverdracht van je huidige woning is en wanneer je de sleutel ontvangt van je nieuwe woning.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en boven aan de website kies je voor het kopje ‘Contract’, hier kun je naast het kopje verhuizen ook kiezen om je contract op te zeggen. Door je gewenste einddatum in te vullen voor de aansluiting(en) die je wilt opzeggen, berekent de website je eventuele opzegboete.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en kiest boven aan de website voor het kopje ‘Facturen’. Hier krijg je rechts op de pagina een blokje te zien die je termijnbedrag, en de opbouw hiervan weergeeft. In dit blokje kun je ook klikken op de knop ‘Verander je termijnbedrag’. Met deze aangepaste functie kun je ook zien of je termijnbedrag een goede inschatting is van je opgegeven verbuik.

Let op, je kan niet zomaar een bedrag invullen. Het mag maar een bepaald percentage afwijken van het huidige termijnbedrag.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en kiest boven aan de website voor het kopje ‘Facturen’.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en kiest boven aan de website voor het kopje ‘Facturen’. Hier kun je filteren tussen jaarafrekiening, termijnnota en betaalstatus.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en kiest boven aan de website voor het kopje ‘Contract’. Hier kun je bij de regel ‘Tarieven’ klikken op de knop ‘Bekijk details’. Hier vind je een overzicht van je tarieven.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en je gaat naar het kopje ‘Gegevens’ boven aan de website. Op deze pagina kun je onder ‘Persoonlijke informatie’ je mailadres, correspondentieadres en telefoonnummer aanpassen. Vergeet de aanpassing(en) niet op te slaan met de knop ‘Opslaan’.

Wil je je wachtwoord wijzigen. Scroll dan naar beneden op deze pagina en klik onder het kopje ‘Mijn Nieuwe Energie’, aan de rechterkant van de pagina, op de knop ‘Wachtwoord wijzigen’.

Bij ‘Mijn Nieuwe Energie’ log je altijd in met je e-mailadres waarop je e-mailt van ons ontvangt.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en je gaat naar het kopje ‘Gegevens’ boven aan de website. Onder het kopje ‘Persoonlijke informatie’ zie je rechts een blokje ‘Coöperatie’ waar je je huidige coöperatie ziet. Wanneer je wilt wisselen van coöperatie klik je op de knop ‘Wijzig coöperatie’. Hier krijg je een alfabetisch overzicht van alle coöperaties die bij het om | nieuwe energie collectief zijn aangesloten. Kies hier voor de coöperatie waar je naar wilt overstappen. Je kan hier ook kiezen om niet voor een coöperatie te kiezen maar voor het om | nieuwe energie collectief. Dan kies je in deze lijst voor ‘om | nieuwe energie’.

Je logt in op ‘Mijn Nieuwe Energie’ en je gaat naar het kopje ‘Gegevens’ boven aan de website. Onder het kopje ‘Persoonlijke informatie’. Wanneer je iets naar beneden scrollt zie je het kopje ‘Ambassadeurscode’ staan met daarin je persoonlijke code. Deze kun je kopiëren en delen met je vrienden en familie.

Je kan deze code ook vinden via het ‘Dashboard’ onder het blokje ‘Mijn klantgegevens’. Hier vind je ook jouw persoonlijke ambassadeurscode.

Inloggen Mijn Nieuwe Energie

Dashboard, verbruik en facturen

Contract, meterstanden en verhuizen

Persoonlijke gegevens