Ga naar de hoofdinhoud

Veelgestelde vragen

De antwoorden op veelgestelde vragen vind je hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

    • Termijnbedrag
    • Facturen
    • Postcoderoosregeling
    • Leveringstarieven
    • Betalingen
    • Overstappen en facturen
    • Vragen over de Flex en Variabel overeenkomsten
    • Vragen over de maatregelen van de overheid
    • Vragen over je meterstanden
    • Vragen over Mijn Nieuwe Energie
    • Vragen over je overstap?
    • Besparen op je energierekening
    • Slim laden app
    • Vragen over storingen
    • Salderingsregeling
    • Vaste terugleverkosten
    • Vragen over verhuizen

Waarmee kunnen we je helpen?

Op deze pagina vindt je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice!

Belangrijke informatie

Klanten mét zonnepanelen betalen vanaf 1 januari 2024 naast vaste leveringskosten ook het nieuwe component vaste terugleveringskosten. Hierdoor zal het leveringstarief per kWh dalen.

Je betaalt deze kosten voor de hoeveelheid energie die je aan ons teruglevert. Dit gaat dus niet alleen om de netto teruglevering.

Lever je per jaar tot 1.000 kWh aan ons terug? Dan hoef je niks extra te betalen.

Meer informatie over de vaste terugleveringskosten en een uitgebreid FAQ, vind je op www.samenom.nl/vasteterugleveringskosten.

Als minimaal termijnbedrag wordt 10 euro per maand aangehouden, ook als de verwachtte daadwerkelijke kosten lager liggen of als er sprake is van uitkering van je termijnbedrag. Op de jaar- of eindafrekening worden tegoeden vervolgens afgerekend.

Wij ondersteunen de postcoderoosregeling middels het toepassen van de ‘Regeling Verlaagd Tarief’. De gegevens van jouw deelname worden aan ons doorgegeven door de coöperatie van het postcoderoosproject. Vlak nadat het project een jaar energie heeft opgewekt, is jouw aandeelvolume bekend. Jouw aandeelvolume wordt verrekend met de energiebelasting over je verbruik op jouw eerstvolgende jaarafrekening. Als jouw jaar-afrekenmoment later plaatsvindt dan het einde van het productiejaar, zullen wij het aandeelvolume tot dat afrekenmoment reserveren.

Lees hier meer over de postcoderoosregeling.

Gelukkig is het aanmelden van zonnepanelen een relatief eenvoudig proces. Je kunt dit doen via de website energieleveren.nl. Je dient informatie te verstrekken zoals je postcode, huisnummer, de laatste zes cijfers van je meterstand en de capaciteit van je zonnepaneelsysteem.

Na een succesvolle registratie krijg je doorgaans een bevestigingsbrief toegestuurd. Om volledig gerustgesteld te zijn, kun je altijd contact opnemen met je netbeheerder om te controleren of je zonnepanelen aangemeld zijn.

Wil je meer weten over het aanmelden van je zonnepanelen? Lees dan verder op samenom.nl/zonnepanelen-aanmelden/

Ik heb een storing. Welk telefoonnummer kan ik bellen?

Het Nationaal storingsnummer (0800-9009) is een landelijk nummer dat u kunt gebruiken voor het melden van een gaslucht, stroom-, gas- of meterstoring in het energienet. U heeft dan direct contact met uw netbeheerder. Na de melding komt uw netbeheerder zo snel mogelijk in actie om de storing op te lossen. Het nummer is 24 uur per dag gratis bereikbaar.

Wanneer de storing is verholpen, ontvang je weer een maandelijks verbruiksoverzicht van ons. Houd er rekening mee dat dit even kan duren.

Besparen op je energierekening

Betalingen

Facturatie

Facturen

Flex en Variabel

Leveringstarieven

Maatregelen overheid

Meterstanden

Mijn Nieuwe Energie

Overstappen

Overstappen en facturen

Postcoderoosregeling

Salderingsregeling

Slim laden

Slim laden app

Storingen

Termijnbedrag

Terugleveren en salderen

Vaste terugleverkosten

Verhuizen

Vragen over de Flex en Variabel overeenkomsten

Vragen over de maatregelen van de overheid

Vragen over je meterstanden

Vragen over je overstap?

Vragen over Mijn Nieuwe Energie

Vragen over storingen

Vragen over verhuizen

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen?

Bellen

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 13:00 uur.

0222 - 760 044

Mailen

We beantwoorden je email binnen 5 werkdagen.

Contactformulier

Stel je vraag eenvoudig en snel via ons contact formulier.

Naar het contactformulier