Veelgestelde vragen

De antwoorden op veelgestelde vragen vind je hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Mijn Nieuwe Energie

Maatregelen overheid

Flex en Variabel

Terugleveren en salderen

Facturatie

Verhuizen

Overstappen

Meterstanden

Slim laden

Storingen

Waarom doen wij het anders?

Oplossingen

Warmte

Wijzigingen & Overstappen

Overeenkomst

Zonnepanelen

Slim Laden auto

Stroomranking zakelijk

Stuurbox

Tarieven

Termijnbedrag

Vaste leveringskosten

Vaste terugleveringskosten

Voorwaarden

Energiemarkt

Energiemeter

Jaarafrekening

Jouw overeenkomst

Marktontwikkelingen

Netto terugleververgoeding

Online klantportaal

Betaalwijze

Eindafrekening HVC

Bestaande regelingen

Algemeen

Opbrengsten

Je dagelijkse verbruiksdata is niet automatisch zichtbaar in het portaal. Wil je dit wel graag inzien? Dan dien je in het portaal aan ons toestemming te geven om deze data dagelijks op te kunnen vragen bij jouw netbeheerder.

Nadat je toestemming hebt gegeven duurt het ongeveer 10 werkdagen voordat wij de data van de netbeheerder binnen hebben en kunnen weergeven in het portaal.

Voorbeeld: je bent bij ons gestart per 3 december en je hebt ons op 6 december toestemming gegeven om de meter dagelijks uit te lezen. we verwachten de eerste dagelijkse verbruiken vanaf ca. 16 december van de netbeheerder binnen te krijgen en in je portaal te kunnen tonen.

Om je inzicht te geven in je verbruik, vraagt om | nieuwe energie jouw meterstanden op bij de netbeheerder. De netbeheerder is verantwoordelijk voor de meters en het correct doorgeven van de standen.

Door een kortdurende storing van de meter kan het voorkomen dat we jouw verbruik niet van de netbeheerder hebben doorgekregen. Meestal betreft dit een enkele dag.

Zie je gedurende langere tijd geen verbruik staan? Neem dan contact met ons op, zodat wij kunnen controleren of de netbeheerder de verbruiksdata naar ons doorstuurt.

  • Verbruik per jaar

Per jaar zie je hoeveel energie je in iedere maand van dat jaar hebt verbruikt. Deze data worden automatisch weergegeven, ook wanneer je geen toestemming hebt gegeven voor het dagelijks uitlezen van je meterstanden.

Houd er rekening mee dat het verbruik dat we tonen in de eerste maand van je overstap, afhankelijk is van het moment van overstap en het moment waarop wij konden beginnen met het uitlezen van je meterstanden.

  • Verbruik per maand

Per maand zie je hoeveel energie je op iedere dag van die maand hebt verbruikt. Om de dagelijkse meterstanden uit te kunnen lezen, dien je in het portaal toestemming te geven.

Nadat je toestemming hebt gegeven, kunnen wij tot maximaal 30 dagen terug je verbruik opvragen bij de netbeheerder, mits je in die periode ook klant bij ons was.

  • Verbruik per dag

Per dag kun je zien hoeveel energie je op ieder uur voor gas of ieder kwartier voor elektra hebt verbruikt. Ook hiervoor dien je in het portaal toestemming te hebben gegeven om je dagelijkse meterstanden uit te kunnen lezen.

Nadat je toestemming hebt gegeven, kunnen wij je verbruik binnen de dag tot maximaal 1 dag terug voor je opvragen bij de netbeheerder.

Heb je geen slimme meter? Dan zie je in Mijn Nieuwe Energie geen energieverbruik terug. Via je netbeheerder kun je een slimme meter aanvragen.

Je kunt het portaal op je mobiel en tablet opslaan, zodat deze net zoals een app functioneert. Hieronder zie je hoe je dat doet:

  • Op een Apple iPhone of iPad
    Ga in de browser naar Mijn Nieuwe Energie, tik op het delen pictogram (vierkant met het pijltje naar boven) en kies “Zet op beginscherm”.
  • Op een Android (o.a. Samsung) telefoon of tablet
    Ga in de browser naar Mijn Nieuwe Energie, open het menu van de browser (drie puntjes rechtsboven) en kies “Toevoegen aan startscherm”.

Er verschijnt nu een icoon op je startscherm naar Mijn Nieuwe Energie, waardoor je altijd direct naar het klantportaal kunt gaan. Als je daarop tikt, opent je klantenportaal in een volledig scherm net zoals een app. Wel zo makkelijk!

In het online portaal Mijn Nieuwe Energie kun je de volgende gegevens aanpassen/bekijken:

  • Verbruik bekijken
  • Termijnbedrag aanpassen
  • Openstaande facturen betalen
  • Actuele tarieven bekijken
  • Overstappen van het collectief naar een lokale coöperatie
  • Verhuizing aangeven
  • Overstap aangeven
  • Contract opzeggen
  • Meterstanden doorgeven

Het termijnbedrag is te vinden in Mijn Nieuwe Energie, op voorgaande facturen of op je bankafschrift.

Wij proberen onze service altijd verder te verbeteren. Daarom zullen we in de toekomst steeds meer functionaliteiten toevoegen aan het klantportaal.

Mocht je nog goede suggesties hebben, dan horen wij dit graag via info@samenom.nl.

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen?

Bellen

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08:00 en 16:00 uur.

0222 - 760 044

Mailen

We beantwoorden je email binnen 5 werkdagen.

Contactformulier

Stel je vraag eenvoudig en snel via ons contact formulier.

Naar het contactformulier